چطور فردی محبوب باشید2
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
چطور فردی محبوب باشید2
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

مورد قبول دیگران قرار گیرید

۱. رفتاری دوستانه داشته باشید. افراد محبوب تقریباً با همه--نه فقط دوستان یا خانواده‌شان-- دوستانه رفتار می‌کنند. تنها کسانیکه دوستشان نیستند کسانی هستند که کنار آمدن با آنها سخت است. رفتارشان طوری است که با هر کسی می‌توانند یک مکالمه کوتاه و دوستانه داشته باشند. هیچ دلیلی ندارد که شما نتوانید.

 

"DeleAria Group www.delearia.com"



۲. استایل خوبی داشته باشید. هیچکس دوست ندارد دنبال کسی باشد که درک خوبی از مُد ندارد. اگر توانایی خرید لباس‌های مارک‌دار ندارید، سعی کنید لباس‌هایی خوب و با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید که روی مد باشد.



۳. از موضوعات عادی استفاده کنید. برای گپ کوتاه همیشه باید از موضوعات «ایمن» استفاده کنید. از موضوعات بحث‌برانگیز مثل مذهب و سیاست دوری کنید. با عنوان کردن نظراتتان درمورد یک موضوع بحث‌برانگیز، مطمئناً درمیان کسانیکه با شما هم‌عقیده نیستند محبوبیتتان را از دست می‌دهید.
 


۴. مودب باشید. به حریم شخصی افراد احترام بگذارید. یاد بگیرید زبان بدن افراد را بفهمید تا درک کنید که چه زمان سوال‌هایتان موجب ناراحتی و معذب شدن آنها می‌شود. خودتان را جایی دعوت نکنید، حرف کسی را قطع نکنید و خودستایی هم نکنید. به عبارت دیگر، آزاردهنده نباشید.
 


۵. یاری‌رسان باشید. آدمهای محبوب فقط همه را نمی‌شناسند، بلکه با همه خوب هستند. آنها این روابط خوب را با کمک کردن به دیگران به دست می‌آورند و البته این کمک‌ها را به روش‌های مشخص انجام نمی‌دهند (آنها شهیدان یا قدیسان جامعه نیستند). آنها برای ایجاد روابط خوب با دیگران، کارهای کوچکی انجام می‌دهند (درکنار چند کار بزرگ که داوطلبانه انجام می‌دهند). وقتی کسی نیاز دارد به او خودکار می‌دهند. در همسایه را که باد باز کرده می‌بندند و برای اینکه نفر بعدی‌شان هم از دری رد شود، در را برایش نگه می‌دارند. اما بیشتر اوقات وقتی کسی حرف می‌زند خوب گوش می‌کنند و پیشنهاد کمک می‌کنند. وقتی واقعاً با دیگران همدردی می‌کنید، دوست دارید کار آنها راه بیفتد. اگر نتوانید کاری برای کمک به آنها انجام دهید، حداقل به آنها بگویید که آرزوی بهترین‌ها را برایشان دارید. در زیر چند جمله پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در این مواقع استفاده کنید:

 

"DeleAria Group www.delearia.com"



«امیدوارم که کارَت درست شود. اگر چیزی لازم داشتی فقط به من زنگ بزن، باشه؟»
«وای، باورم نمیشه اون این کارو کرده باشه! می‌خوای باهاش صحبت کنم؟»
«آره، واقعاً میخوام برم یه نگاهی بهش بندازم. می‌خوای با هم بریم؟ »
 


۶. خودتان باشید و درمورد خودتان به دیگران دروغ نگویید. آدمهای محبوب اگر خودشان نبودند، از محبوب بودنشان خوشحال نبوده و لذت نمی‌بردند چون هیچکس آنها را بخاطر آنچه که واقعاً هستند نمی‌شناخت. ممکن است فکر کنید که برای محبوب بودن باید جذاب یا بااستعداد باشید اما بااینکه داشتن این ویژگی‌ها کمک می‌کند نزد دیگران محبوب شوید اما آدمهای محبوب زیادی هستند که کاملاً افرادی متوسط هستند و افراد بسیار جذاب‌،‌ خوش‌ظاهر و باهوشی هم هستند که همه چیز هستند به جز محبوب. یادتان باشد تنها چیزی که برای محبوب بودن به آن نیاز دارید داشتن مهارت‌های مردمی است--بقیه چیزها دیگر اختیاری است.
 


۷. زیادی تلاش نکنید. جالب است که بسیاری افراد محبوب خیلی برای محبوب شدن تلاش نمی‌کنند. آنها فقط خودشان هستند. اگر ناامیدانه تلاش کنید که محبوب شوید، در رفتارهایتان مشخص خواهد شد و دیگران تصور خواهند کرد که خودنما یا ضعیف هستید. یک راه برای دوستیابی این است که اگر گروه دوستانی پیدا کردید که علایق مشترک با شما داشتند، فقط خودتان باشید. و وقتی بیشتر و بیشتر به رفت‌وآمد با دیگران عادت کردید، می‌توانید با افراد متفاوت‌تری ارتباط برقرار کنید.
 


افراد محبوب بالاخره می‌فهمند که شما قابلیت محبوب شدن را دارید. وقتی بخواهند که به گروه آنها بپیوندید، دیگر فوق‌العاده خواهد بود! اکر از شما خوششان نیاید، یا از شما بخواهند کارهایی بکنید که خیلی با آن راحت نیستید، از آنها فاصله بگیرید (می‌توانید اگر خواستید همچنان آشناییت خودتان با آنها را حفظ کنید). به خاطر داشته باشید که می‌توانید بدون اینکه در یک گروه محبوب باشید، به فردی شدیداً محبوب تبدیل شوید. اما قبل ازاینکه برای بودن در گروهی تصمیم بگیرید، مطمئن شوید که همه افراد آن گروه شما را بشناسند زیرا همه باید شما را فردی محبوب ببینند تا بتوانید به طریقی که آن گروه محبوب رفتار می‌کند، رفتار کنید.
 


نکات



• نزدیک‌شدنی باشید. همه دوست دارند با افراد خوشایند وقت بگذرانند. آنهایی که همیشه مثل این می‌مانند که سگ گازشان گرفته است اینطور نیستند. به دیگران فرصت گرم گرفتن با خودتان را بدهید.
 


• هیچوقت سعی هم نکنید که شبیه کس دیگری شوید، خودتان باشید.
 


• در بعضی جوامع، برای اینکه محبوب باشید با افراد غیرمحبوب باید بدرفتاری کنید. اگر شما هم جزء چنین جامعه‌ای هستید، قبل از آن حتماً خوب فکر کنید چون ممکن است دوستی را برای همیشه از دست بدهید.
 

• به یک گروه ورزشی ملحق شوید. بیشتر افراد محبوب ورزش می‌کنند. هر ورزشی می‌توان مناسب شما باشد فقط باید نوعی را انتخاب کنید که از انجام آن واقعاً لذت ببرید. همه تیم‌های ورزشی افراد محبوبی در خود دارند.
 


• اگر نمی‌توانید حرفی بامحبت بزنید، هیچ حرفی نزنید. شاید مثل نصیحت مادربزرگ‌ها به نظر برسد اما واقعاً توصیه خوبی است. حتی اگر کسی که پیشتان نشسته است مشغول بدگویی از کسی دیگر است، شما وارد غیبت نشوید. اگر نظر شما را خواستند، اینطور پاسخ بدهید، «اون همیشه با من خوب بوده من نمی دانم.» یا «شاید مشکل شخصی داره که ما از آن بی‌خبریم.»
 


• درک کنید که محبوبیت شما را تعریف نمی‌کند بلکه پرتو نور را روی آنچه که هستید می‌اندازد. پس فکر نکنید که وقتی محبوب شدید باید یک فرد کاملاً جدید شوید.



هشدارها
 


• از حریم شخصیتان حفاظت کنید. وقتی همه شما را بشناسند، به این معنی است که بدگویی و غیبت بیشتری پشت سر شما خواهد بود. نکاهی به افراد مشهور و ستاره‌ها بیندازید که چطور همه در زندگی‌شان فضولی می‌کنند. شما هم باید برای آدمهایی آماده باشید که وقتی می‌بینند از جایی رد می‌شوید یا نشسته‌اید. شروع به حرف زدن با شما می‌کنند.
 


• خیلی فکر نکنید. محبوب بودن هم مثل هر چیز دیگر یک وضعیت فکری است. اگر بقیه ببینند که برای محبوب بودن خیلی تلاش می‌کنید، تلاش‌هایتان را ناکام خواهند کرد. محبوبیت طریقه نگاه دبگران به شماست. اعتبار شما ممکن است به مرور زمان از بین رفته یا تغییر کند و تنها چیزی که روی آن کنترل دارید رفتارتان با دیگران است.
 


• سعی نکنید کسی باشید که نیستید.
 


• درک کنید که محبوبیت پستی و بلندی‌های خود را دارد و وقتی به یک محل جدید وارد می‌شوید کاملاً از بین می‌رود. هر موقعیتی متفاوت است و گاهی اوقات مجبور خواهید بود از نو شروع کنید.
 


• اگر محبوب‌ترین شخص جمعی نشدید، اصلاً ناراحت نشوید. گاهی‌وقت‌ها بهتر است دوستانی داشته باشید که دوستتان دارند و در کنار آنها خوش می‌گذرانید تا اینکه فرد باحال جمعی شناخته شوید.
 


• اگر شکست خوردید ناامید نشوید. محبوب شدن برای بعضی‌ها آسان و برای بعضی‌ها تقریباً غیرممکن است. عوامل زیادی ممکن است جلو محبوب شدن کسی را بگیرد اما این به آن معنا نیست که آن فرد ارزشی ندارد.

 

 

 

تهیه و تنظيم از  ناهيد مدير دل آريا

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409